Regulaminy

Regulamin pracy

REGULAMIN PRACY

 

 

I Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników administracji i obsługi, bez względu na zajmowane stanowisko, jak również podstawę nawiązania stosunku pracy oraz w części nie uregulowanej Kartą nauczyciela i przepisami do niej wykonawczymi również nauczycieli.

§ 2

Regulamin określa:

  1. Obowiązki i uprawnienia dyrektora szkoły (zespołu) w zakresie organizacji pracy, zasady wypłaty wynagrodzenia, stosowania nagród, wyróżnień i kar;
  2. Obowiązki i uprawnienia pracowników dotyczące podstawowych praw pracowniczych, odpowiedzialności pracownika, poszanowania mienia zakładu, urlopów pracowniczych, przestrzegania przepisów bhp.

II Obowiązki pracodawcy i pracownika

§ 3

  1. Szkoła obowiązana jest do:

-       przydziału pracy zgodnie z umową o pracę,

-       organizowania pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, jak również kwalifikacji i uzdolnień pracownika,

-       udzielania pracownikom podejmującym pracę pełnej informacji dotyczącej powierzonych zadań, sposobu wykonania pracy na wyznaczonych stanowiskach,

-       dokonywania wnikliwej i bezstronnej oceny kwalifikacji i przydatności pracownika,

-       zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz systematycznego szkolenia pracowników w zakresie bhp i p.poż.,

-       informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą,

-       udzielania pomocy pracownikom podnoszącym kwalifikacje zawodowe,

-       terminowego wypłacania wynagrodzenia za pracę,

-       kierowania pracowników na badania profilaktyczne,

-       dopuszczania do pracy wyłącznie pracowników, których stan zdrowia gwarantuje bezpieczne wykonywania powierzonej pracy.

  1. Szkoła obowiązana jest stosować się do przepisów prawa pracy, a w szczególności dotyczących zatrudniania kobiet ciężarnych.

 

§ 4

 

  1. Obowiązkiem pracodawcy jest zaznajamianie pracowników z zasadami systemu wynagradzania oraz innymi przepisami wewnętrznymi mającymi wpływ na wysokość wynagrodzeń i świadczeń pracowników
  2. Pracownik ma prawo do uzyskania informacji w sprawach. O których mowa w ust. 1, jak również do zadania wyjaśnień dotyczących wysokości i poprawności naliczania przysługującego mu indywidualnego wynagrodzenia.

§ 5

  1. Do podstawowych obowiązków pracownika należy:

-       wykorzystywanie w pełni czasu pracy na pracę zawodową,

-       sumienne i staranne wykonywanie poleceń służbowych przełożonych,

-       przestrzeganie ustalonego w zakładzie czasu pracy i porządku,

-       przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego,

-       przestrzeganie przepisów i zasad bhp oraz przepisów p.poż.,

-       przejawianie należytej dbałości o mienie zakładu pracy,

-       przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,

-       podnoszenie kwalifikacji zawodowych,

-       zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.

  1. Zasady odpowiedzialności pracowników:

-       za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków pracowniczych,

-       za mienie powierzone pracownikowi z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się,

-       za nieprzestrzeganie ustalonego porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych określa kodeks pracy.

III Czas pracy

§ 6

  1. Czas pracy pracowników wynosi:

-       nauczycieli zgodnie z Kartą Nauczyciela,

-       pracownicy administracji 40 godzin tygodniowo,

-       pracownicy obsługi 42 godziny tygodniowo.

  1. Godziny rozpoczynania i kończenia pracy ustala dyrektor zakładu.
  2. Pracownikowi przysługuje 15-minutowa przerwa w pracy przeznaczona na spożycie posiłku, wliczona do czasu pracy.

§ 7

Pracownik zobowiązany jest do punktualnego rozpoczynania pracy, którą powinien potwierdzić podpisem na liście obecności.

§ 8

  1. Pracownik zobowiązany jest do zgłaszania każdorazowego wyjścia poza zakład pracy dyrektorowi szkoły (zespołu).
  2. Przebywanie w pomieszczeniach służbowych po godzinach pracy może mieć miejsce jedynie za zgodą dyrektora zakładu.

 

§ 9

Praca wykonywana w godzinach od 22.00 do 6.00 jest w myśl regulaminu pracą w porze nocnej. Za pracę w porze nocnej przysługuje dodatek w wysokości 20 % na zasadach określonych odrębnymi przepisami.

 

§ 10

  1. Dniami dodatkowo wolnymi od pracy są wszystkie soboty oprócz każdej pierwszej w miesiącu, która jest normalnym dniem pracy. Jeżeli pierwsza sobota miesiąca przypada przed świętem państwowym  lub kościelnym, sobotą pracującą w tym miesiącu jest następna.
  2. Dyrektor szkoły (zespołu) może ustalić inne dodatkowe dni wolne od pracy przypadające pomiędzy dwoma świętami lub świętem i niedzielą. O powyższym informuje pracowników na później przed tym terminem wywieszając informację na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły (pokój nauczycielski).

IV Zasady wypłaty wynagrodzeń

§ 11

  1. Wypłata wynagrodzeń ma miejsce raz w miesiącu.
  2. Wynagrodzenie pracowników administracji i obsługi wypłaca się miesięcznie z dołu każdego 28 dnia miesiąca. Wynagrodzenie nauczycieli wypłacane jest miesięcznie  z góry w pierwszym dniu miesiąca. Zmienne składniki wynagrodzenia nauczycieli, których wysokość można ustalić na podstawie już wykonanej pracy wypłacane jest miesięcznie z dołu razem z wypłatą, o której mowa wyżej tj. pierwszego dnia miesiąca następnego.
  3. Jeżeli dzień wypłaty jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu następnym lub bezpośrednio go poprzedzającym.

 

 

 

§ 12

  1. Wypłata wynagrodzenia w gotówce odbywa się w kasie Banku Spółdzielczego w Kalinowie w godzinach od 8.00 do 14.00 lub będzie przekazywana na rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy pracownika.
  2. Wypłata gotówkowa wynagrodzenia dokonywana jest do rąk własnych pracownika lub osoby przez niego upoważnionej pisemnie.
  3. Wynagrodzenie może zostać przelane  na wskazane przez pracownika konto bankowe po złożeniu odpowiedniego pisemnego oświadczenia.

V Urlopy pracownicze

§ 13

  1. Pracownikom przysługują płatne urlopy wypoczynkowe według zasad określonych w karcie Nauczyciela, Kodeksie pracy i rozporządzeniu MPiPS wydanym na podstawie art. 173 K.p. określającym szczegółowe zasady udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
  2. Przy udzielaniu urlopu stosuje się następujące zasady:

1)      urlop jest udzielany zgodnie z planem urlopów ustalonym przez pracodawcę na podstawie wniosków pracowników oraz w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową.

2)      plan urlopów winien być sporządzony tak, aby nie paraliżować pracy szkoły i była możliwość ustalenia zastępstw. Urlopy powinny być wykorzystywane w okresie ferii letnich lub zimowych.

3)      zmiana  terminu planowanego urlopu może nastąpić zarówno na umotywowany wniosek pracownika jak również z inicjatywy pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika w tym czasie spowodowałaby zakłócenia w pracy zakładu.

4)      pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas, gdy jest to uzasadnione szczególnie ważnymi okolicznościami, których nie można było przewidzieć przed rozpoczęciem urlopu, w taki przypadku zakład pracy pokrywa wszystkie związane z tym koszty (np. opłaty za niewykorzystane wczasy, koszty przejazdu z innej miejscowości do miejsca zamieszkania itp.)

5)      pracownik udający się na urlop wypoczynkowy zgłasza się do pracodawcy o wydanie karty urlopowej.

6)      urlop nie wykorzystany w danym roku kalendarzowym powinien być wykorzystany najdalej do końca pierwszego kwartału roku następnego.

§ 14

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor zakładu może udzielić urlopu bezpłatnego.

 

 

VI Naruszenie porządku i dyscypliny pracy

§ 15

Za naruszenie ustalonego porządku i dyscypliny pracy uważa się:

  1. złe i niedbałe wykonywanie pracy oraz niszczenie środków pracy, a także wykonywanie prac nie związanych z zadaniami wynikającymi ze stosunku pracy,
  2. nieprzybycie do pracy, spóźnienie się do pracy lub samowolne jej opuszczenie bez usprawiedliwienia,
  3. stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwym lub spożywanie alkoholu w czasie pracy,
  4. zakłócenie porządku i spokoju w miejscu pracy,
  5. niewykonywanie poleceń przełożonych,
  6. niewłaściwy stosunek do przełożonych i kolegów z pracy oraz uczniów,
  7. nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
  8. nieprzestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.

VII Zasady usprawiedliwiania nieobecności i spóźnień w pracy

§ 16

  1. O niemożności stawienia się do pracy z przyczyny z góry wiadomej pracownik powinien uprzedzić dyrektora zakładu.
  2. W razie niestawienia się do pracy, poza przypadkami określonymi w ust.1, pracownik jest obowiązany zawiadomić pracodawcę o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania pierwszego dnia nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym osobiście, telefonicznie przez inne osoby lub przez pocztę. W tym przypadku za datę zawiadomienia uważa się datę stempla pocztowego.
  3. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 2 jest usprawiedliwione, jeżeli pracownik ze względu na szczególne okoliczności nie mógł zawiadomić o przyczynie nieobecności.

§ 17

Opuszczenie pracy lub spóźnienie usprawiedliwiają ważne przyczyny, a w szczególności:

-       choroba pracownika lub członka rodziny wymagającego sprawowania przez pracownika osobistej opieki,

-       wypadek pracownika lub członka rodziny,

-       okoliczności wymagające sprawowania przez pracownika opieki nad dzieckiem do lat 8,

-       zakłócenia w funkcjonowaniu komunikacji,

 

 

§ 18

Pracownik jest obowiązany usprawiedliwić nieobecność w pracy lub spóźnienie się do pracy przedstawiając dyrektorowi zakładu przyczyny nieobecności (spóźnienia) w pracy, a na żądanie także odpowiednie dowody.

§ 19

  1. Załatwianie spraw społecznych, osobistych i innych nie związanych z pracą zawodową powinno odbywać się w czasie wolnym od pracy. Załatwianie takich spraw w godzinach pracy jest dopuszczalne tylko w razie konieczności w granicach i na zasadach określonych w przepisach szczególnych.
  2. Czas zwolnienia od pracy niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy, powinien zostać odpracowany w uzgodnieniu z dyrektorem zakładu.

VIII Kary za naruszanie porządku i dyscypliny pracy

§ 20

  1. Za nieprzestrzeganie porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, przepisów bhp i p.poż. pracownikom mogą być udzielone następujące kary:

-       kara upomnienia

-       kara nagany

-       kara pieniężna.

  1. Kara pieniężna w wysokości jednodniowego wynagrodzenia może być udzielana za:

-       nieprzestrzeganie przepisów bhp

-       nieprzestrzeganie przepisów p.poż.

-       opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia

-       stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwym

-       spożywanie alkoholu w pracy

Łącznie kary pieniężne nie mogą przekroczyć 10% wynagrodzenia pracownika do wypłaty.

  1. Karę stosuje dyrektor po uprzednim wysłuchaniu pracownika. Pracownik otrzymuje zawiadomienie o ukaraniu na piśmie. Odpis pisma załącza się do akt osobowych.
  2. Pracownik od udzielonej kary, której zastosowanie nastąpiło z naruszeniem prawa, może wnieść sprzeciw w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu do Wójta Gminy.
  3. Sprzeciw uwzględnia lub odrzuca Wójt po wysłuchaniu stron.
  4. Udzielone pracownikowi kary porządkowe podlegają zatarciu po upływie jednego roku nienagannej pracy.

 

 

IX Stosowanie nagród i wyróżnień

§ 21

  1. Za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej stosowane są następujące nagrody i wyróżnienia:

a)      nagroda pieniężna

b)      dyplom uznania.

  1. Podstawą do udzielenia nagrody oraz wyróżnienia jest:

a)      nienaganne i rzetelne wywiązywanie się z nałożonych obowiązków

b)      przestrzeganie dyscypliny pracy

c)      udział w pracach na rzecz zakładu.

  1. O przyznaniu nagrody decyduje dyrektor zakładu.

X Bezpieczeństwo i higiena pracy

§ 22

  1. Pracodawca jest odpowiedzialny za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie, wykorzystując w tym zakresie możliwości nowoczesnych osiągnięć nauki i techniki,  a w szczególności:

a)      Odpowiednie zagospodarowanie oraz konserwację budynków i zainstalowanych w nim urządzeń, wewnętrznych ciągów komunikacyjnych, stanowisk pracy i ich wyposażenia.

b)      Ścisłe przestrzeganie przepisów bhp i p.poź jak również przepisów o szkoleniu pracowników w tym zakresie.

c)      Utrzymanie w stanie pełnej sprawności wszelkich urządzeń technicznych, a zwłaszcza elektrycznych, wodnokanalizacyjnych, wentylacyjnych, grzewczych itp.

d)      Wprowadzenie zakazu spożywania alkoholu, narkotyków i innych środków odurzających w miejscu pracy oraz zakaz przebywania w stanie po spożyciu alkoholu bądź odurzenie w zakładzie pracy – pod rygorem konsekwencji przewidzianych w kodeksie pracy.

e)      Ograniczenie palenia tytoniu w pracy, do miejsc i pomieszczeń specjalnie w tym wydzielonych.

 

XI Zasady postępowania w sprawie przestrzegania trzeźwości

 

§23

Naruszenie przez pracownika obowiązku trzeźwości zachodzi w przypadkach:

  1. stawiania się do pracy w stanie po spożyciu alkoholu lub stanie nietrzeźwości,
  2. doprowadzenia się w czasie pracy lub na terenie zakładu pracy do stanu nietrzeźwości lub stanu po spożyciu alkoholu,
  3. spożywanie alkoholu w czasie pracy lub na terenie zakładu.

 

§ 24

  1. W razie stwierdzenia, że pracownik stawił się do pracy w stanie wskazującym na użycie alkoholu, lub że spożywał alkohol w pracy, pracownik nie może być dopuszczony do pracy.
  2. W przypadku gdy zachodzi podejrzenie, ze pracownik stawił się do pracy w stanie wskazującym na użycie alkoholu, dyrektor zakładu powinien spowodować udokumentowanie tego stanu rzeczy (odpowiednie badanie: krwi lub alkomat).
  3. Pracownikowi przysługuje prawo do odmowy poddania się badaniu, jednak nie powoduje to obalenia przedstawianego zarzutu.

XII Przepisy końcowe

§ 25

Dyrektor zakładu przyjmuje pracowników w godzinach urzędowania.

§ 26

  1. Regulamin niniejszy został ustalony w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową, stosownie do przepisów ustawy o związkach zawodowych.
  2. W sprawach nieunormowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy kodeksu pracy.

§ 27

Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego zamieszczenia na tablicy ogłoszeń znajdującej się w pokoju nauczycielskim.

 

Borzymy, dnia 28.08.1999 r.

 

Aneks z dnia 11 stycznia 2006 r.

do regulaminu pracy Szkoły Podstawowej w Borzymach

 

§ 1.

Do regulaminu pracy Szkoły Podstawowej w Borzymach z dnia 28.08.1999 r. wprowadza się następujące zmiany:

W § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Czas pracy pracowników obsługi nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Czas pracy nauczycieli określa Karta Nauczyciela”.

W § 11 ust. 1 wyrazy „każdego 28 dnia miesiąca” zastępuje się wyrazami „do 28 każdego dnia miesiąca”.

W § 20 ust. 4 wyrazy „Wójta Gminy” zastępuje się wyrazami „Dyrektora Szkoły”.

W § 22 ust. 1 dodaje się lit. f) w brzmieniu: „w ramach wstępnego szkolenia bhp pracownicy zostają poinformowani o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą, zasadą wyposażania w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej”.

§ 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Obowiązuje podstawowy system czasu pracy”, a ust. 2 otrzymuje brzmienie „Rozkład czasu pracy określony zostanie w przydziale obowiązków dla każdego pracownika”.

 

Załącznik do Regulaminu Pracy

WYKAZ PRAC WZBRONIONYCH KOBIETOM

I. Prace związane z wysiłkiem fizycznym i transportem ciężarów oraz wymuszoną pozycją ciała

1. Wszystkie prace, przy których najwyższe wartości obciążenia pracą fizyczną, mierzone wydatkiem energetycznym netto na wykonanie pracy, przekraczają 5000 kJ na zmianę roboczą, a przy pracy dorywczej - 20 kJ/min.

Uwaga: 1kJ = 0,24 kcal.

2. Ręczne podnoszenie i przenoszenie ciężarów o masie przekraczającej:

1) 12 kg - przy pracy stałej,

2) 20 kg - przy pracy dorywczej (do 4 razy na godzinę w czasie zmiany roboczej).

3. Ręczna obsługa elementów urządzeń (dźwigni, korb, kół sterowniczych itp.), przy której wymagane jest użycie siły przekraczającej:

1) 50 N - przy pracy stałej,

2) 100 N - przy pracy dorywczej (do 4 razy na godzinę w czasie zmiany roboczej).

4. Nożna obsługa elementów urządzeń (pedałów, przycisków itp.), przy której wymagane jest użycie siły przekraczającej:

1) 120 N - przy pracy stałej,

2) 200 N - przy pracy dorywczej (do 4 razy na godzinę w czasie zmiany roboczej).

5. Ręczne przenoszenie pod górę - po pochylniach, schodach itp., których maksymalny kąt nachylenia przekracza 30°, a wysokość 5 m - ciężarów o masie przekraczającej:

1) 8 kg - przy pracy stałej,

2) 15 kg - przy pracy dorywczej (do 4 razy na godzinę w czasie zmiany roboczej).

6. Przewożenie ciężarów o masie przekraczającej:

1) 50 kg - przy przewożeniu na taczkach jednokołowych,

2) 80 kg - przy przewożeniu na wózkach 2, 3 i 4-kołowych,

3) 300 kg - przy przewożeniu na wózkach po szynach.

Wyżej podane dopuszczalne masy ciężarów obejmują również masę urządzenia transportowego i dotyczą przewożenia ciężarów po powierzchni równej, twardej i gładkiej o pochyleniu nie przekraczającym:

2% - przy pracach wymienionych w pkt 1 i 2,

1% - przy pracach wymienionych w pkt 3.

W przypadku przewożenia ciężarów po powierzchni nierównej w sposób określony w pkt 1 i 2, masa ciężarów nie może przekraczać 60% wielkości podanych w tych punktach.

7. Kobietom w ciąży i w okresie karmienia:

1) wszystkie prace, przy których najwyższe wartości obciążenia pracą fizyczną, mierzone wydatkiem energetycznym netto na wykonanie pracy, przekraczają 2900 kJ na zmianę roboczą,

2) prace wymienione w ust. 2-6, jeżeli występuje przekroczenie 1/4 określonych w nich wartości,

3) prace w pozycji wymuszonej,

4) prace w pozycji stojącej łącznie ponad 3 godziny w czasie zmiany roboczej.

II. Prace w mikroklimacie zimnym, gorącym i zmiennym

Kobietom w ciąży i w okresie karmienia:

1) prace w warunkach, w których wskaźnik PMV (przewidywana ocena średnia), określany zgodnie z Polską Normą, jest większy od 1,5,

2) prace w warunkach, w których wskaźnik PMV (przewidywana ocena średnia), określany zgodnie z Polską Normą, jest mniejszy od - 1,5,

3) prace w środowisku, w którym występują nagłe zmiany temperatury powietrza w zakresie przekraczającym 15°C.

III. Prace w hałasie i drganiach

1. Prace w środowisku, w którym wartości ważone przyspieszenia drgań oddziaływających na organizm człowieka przez kończyny górne, mierzone zgodnie z Polskimi Normami, dla drgań o różnej wartości współczynnika szczytu k, przy ciągłym 8-godzinnym oddziaływaniu na organizm, przekraczają wartości podane w tabeli:

Składowe drgań

Wartości ważone przyspieszenia drgań [m/s2]

k<lub=2

2<k<lub=3

k>3

X, Y, Z (x, y, z)

0,26

0,6

0,93

 

2. Prace w środowisku, w którym wartości ważone przyspieszenia drgań o ogólnym oddziaływaniu na organizm człowieka, mierzone zgodnie z Polskimi Normami, dla drgań o różnej wartości współczynnika szczytu k, przy ciągłym 8-godzinnym oddziaływaniu na organizm, przekraczają wartości podane w tabeli:

Składowe drgań

Wartości ważone przyspieszenia drgań [m/s2]

k<lub=2

2<k<lub=3

3<k<lub=6

Poziome X, Y (x, y)

0,1

0,15

0,3

Pionowe Z (z)

0,13

0,2

0,4

 

3. Kobietom w ciąży:

·  ·  1) prace w środowisku, w którym poziom ekspozycji na hałas, odniesiony do 8-godzinnego dnia pracy, mierzony zgodnie z Polskimi Normami, przekracza wartość 65 dB,

2) prace w środowisku, w którym poziom ciśnienia akustycznego hałasu infradźwiękowego, mierzony zgodnie z Polskimi Normami przekracza wartości podane w tabeli (dla 8-godzinnej ekspozycji na hałas):

Częstotliwość środkowa pasm oktawowych [Hz]

Poziom ciśnienia akustycznego [dB]

8; 16

31,5

85

80

 

·  ·  3) prace w środowisku, w którym poziom ciśnienia akustycznego hałasu ultradźwiękowego mierzony zgodnie z Polskimi Normami przekracza wartości podane w tabeli (dla 8-godzinnej ekspozycji na hałas):

Częstotliwość środkowa pasm tercjowych [kHz]

Dopuszczalny poziom ciśnienia akustycznego [dB]

10; 12,5; 16

20

25

31,5; 40; 50; 63; 80; 100

77

87

102

107

 

·  ·  4) prace w środowisku, w którym wartości ważone przyspieszenia drgań oddziaływających na organizm człowieka przez kończyny górne nie przekraczają wartości określonych w ust. 1 - powyżej 4 godzin na dobę,

5) każda praca w warunkach narażenia na drgania o ogólnym oddziaływaniu na organizm człowieka.

IV. Prace narażające na działanie pól elektromagnetycznych, promieniowania jonizującego i nadfioletowego oraz prace przy monitorach ekranowych

1. Kobietom w ciąży:

1) prace w zasięgu pól elektromagnetycznych o natężeniach przekraczających wartości dla strefy bezpiecznej,

·  ·  2) prace w środowisku, w którym występuje przekroczenie 1/4 wartości najwyższych dopuszczalnych natężeń promieniowania nadfioletowego, określonych w przepisach w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

3) prace w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,

4) prace przy obsłudze monitorów ekranowych powyżej 4 godzin na dobę.

2. Kobietom w okresie karmienia - prace przy otwartych źródłach promieniowania jonizującego.

V. Prace pod ziemią, poniżej poziomu gruntu i na wysokości

1. Prace pod ziemią we wszystkich kopalniach, z wyjątkiem pracy:

1) na stanowiskach kierowniczych, nie wymagającej stałego przebywania pod ziemią i wykonywania pracy fizycznej,

2) w służbie zdrowia,

3) w okresie studiów, w ramach szkolenia zawodowego,

4) wykonywanej dorywczo i nie wymagającej pracy fizycznej.

2. Kobietom w ciąży:

·  ·  1) prace na wysokości - poza stałymi galeriami, pomostami, podestami i innymi stałymi podwyższeniami, posiadającymi pełne zabezpieczenie przed upadkiem (bez potrzeby stosowania środków ochrony indywidualnej przed upadkiem), oraz wchodzenie i schodzenie po drabinach i klamrach,

2) prace w wykopach oraz w zbiornikach otwartych.

VI. Prace w podwyższonym lub obniżonym ciśnieniu

 Kobietom w ciąży i w okresie karmienia - prace nurków oraz wszystkie prace w warunkach podwyższonego lub obniżonego ciśnienia.

 VII. Prace w kontakcie ze szkodliwymi czynnikami biologicznymi

 Kobietom w ciąży i w okresie karmienia:

·  ·  1) prace stwarzające ryzyko zakażenia: wirusem zapalenia wątroby typu B, wirusem ospy wietrznej i półpaśca, wirusem różyczki, wirusem HIV, wirusem cytomegalii, pałeczką listeriozy, toksoplazmozą,

2) prace przy obsłudze zwierząt dotkniętych chorobami zakaźnymi i inwazyjnymi.

 VIII. Prace w narażeniu na działanie szkodliwych substancji chemicznych

 Kobietom w ciąży i w okresie karmienia:

·  ·  1) prace w narażeniu na działanie czynników rakotwórczych i o prawdopodobnym działaniu rakotwórczym, określonych w odrębnych przepisach,

2) prace w narażeniu na niżej wymienione substancje chemiczne niezależnie od ich stężenia w środowisku pracy:

·  ·  - chloropren,

- 2-etoksyetanol,

- etylenu dwubromek,

- leki cytostatyczne,

- mangan,

- 2-metoksyetanol,

- ołów i jego związki organiczne i nieorganiczne,

- rtęć i jej związki organiczne i nieorganiczne,

- styren,

- syntetyczne estrogeny i progesterony,

- węgla dwusiarczek,

- preparaty do ochrony roślin,

3) prace w narażeniu na działanie rozpuszczalników organicznych, jeżeli ich stężenia w środowisku pracy przekraczają wartości 1/3 najwyższych dopuszczalnych stężeń.

IX. Prace grożące ciężkimi urazami fizycznymi i psychicznymi

 Kobietom w ciąży i w okresie karmienia:

1) prace w wymuszonym rytmie pracy (np. na taśmie),

2) prace wewnątrz zbiorników i kanałów,

·  ·  3) prace stwarzające ryzyko ciężkiego urazu fizycznego lub psychicznego, np. gaszenie pożarów, udział w akcjach ratownictwa chemicznego, usuwanie skutków awarii, prace z materiałami wybuchowymi, prace przy uboju zwierząt hodowlanych oraz obsłudze rozpłodników.

 

§ 2.

 

Zmiany wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich zamieszczenia na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim z mocą od dnia 12.01.2006 r.

 

 

Aneks z dnia 17 grudnia 2009 r.

do regulaminu pracy Szkoły Podstawowej w Borzymach

 

§ 1.

Do regulaminu pracy Szkoły Podstawowej w Borzymach z dnia 28.08.1999 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

W § 22 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

„2. Pracownikom przysługuje odzież i obuwie robocze lub ochronne oraz środki higieny osobistej zgodnie z odrębnymi przepisami. Zamiast odzieży i obuwia szkoła może wypłacać ekwiwalent pieniężny w wysokości:

  1. pracownicy administracji i obsługi zgodnie z regulaminem wynagradzania;
  2. nauczyciele:
  • wychowania fizycznego – 12 zł miesięcznie,
  • pozostali nauczyciele – nie przysługuje.
  1. Zamiast wydawania indywidualnych środków higieny osobistej szkoła może zabezpieczyć te środki do wspólnego użytkowania.”

 

§ 2.

 

Zmiany wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich zamieszczenia na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim z mocą od dnia 1.01.2010 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 stycznia 2011 12:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Zyskowski
Ilość wyświetleń: 1726
12 stycznia 2011 12:44 (Leszek Zyskowski) - Dodanie dokumentu.