Regulaminy

Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY RODZICÓW

przy Szkole Podstawowej w Borzymach

 

§ 1. Podstawa prawna

      

      Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej w Borzymach działa na podstawie art. 53 i 54 ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm., Dz. U. z dnia 9 maja 2007 r. Nr 80, poz. 542) oraz statutu szkoły.

 

§ 2. Cele i zadania Rady Rodziców

 

  1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców uczniów szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły.
  2. Rada rodziców może występować do dyrektora szkoły i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
  3. Do kompetencji rady rodziców należy:

ü     uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:

- programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowanym do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,

- programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów ora potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;

ü     opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły;

ü     opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

 

§ 3. Organizacja i zasady działania Rady Rodziców

 

  1. W skład Rady Rodziców wchodzą wybrani przez rodziców członkowie wszystkich rad oddziałowych.
  2. Wybory do rady rodziców przeprowadzane są do dnia 15 września.
  3. Wybory przeprowadza wychowawca klasy, na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców uczniów danego oddziału:

- spośród obecnych rodziców zgłaszają się chętni do pracy w Radzie

- powoływana jest komisja celem przeprowadzenia wyborów

- do rady rodziców wchodzi osoba z największą liczbą uzyskanych głosów w wyborach tajnych

- przy jednakowej ilości głosów otrzymanych przez kandydatów, przeprowadza się ponowne głosowanie celem wyłonienia tylko jednego reprezentanta

  1. Rada rodziców na pierwszym zebraniu wyłania spośród siebie przewodniczącego, sekretarza i skarbnika.
  2. Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy: przewodniczącego rady, dyrektora szkoły, organu prowadzącego oraz sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
  3. Zebrania rady są protokołowane w wersji elektronicznej, każda strona jest numerowana, a protokół jest podpisany przez protokolanta i przewodniczącego rady oraz dyrektora szkoły (jeżeli, jest obecny na zebraniu).
  4. W posiedzeniach rady może brać udział dyrektor szkoły lub wyznaczony przez niego członek rady pedagogicznej.
  5. Na wniosek rady w posiedzeniach mogą brać udział z głosem doradczym przedstawiciele zakładów pracy, organizacji szkolnych, instytucji współdziałających ze szkołą. Ponadto mogą w zebraniach tych uczestniczyć przedstawiciele organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Powyższe wnioski należy uprzednio uzgodnić z dyrektorem szkoły i przewodniczącym Rady Rodziców.
  6. Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał.
  7. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy członków rady.
  8. Kadencja Rady Rodziców trwa 2 lata.

11a.W czasie trwania kadencji następuje wymiana jednego z przedstawicieli

       rady oddziałowej, której uczniowie ukończyli naukę, a zastępuje się

       przedstawicielem rady oddziałowej uczniów rozpoczynających naukę.

11b.Przedstawiciel rady oddziałowej, którego dziecko opuściło szkołę zostaje

       zastąpiony innym przedstawicielem danej rady oddziałowej.

11c.Wybory uzupełniające przeprowadza się zgodnie z § 3 pkt. 3.

  1. W miarę potrzeb rada może powoływać do życia komisje problemowe.
  2. Jeżeli uchwała Rady jest sprzeczna z prawem lub ważnym interesem szkoły, dyrektor szkoły może zawiesić jej wykonanie i w terminie jednego miesiąca uzgadnia z radą sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały.
  3. W przypadku braku uzgodnienia, o którym mowa w ptk. 13 dyrektor szkoły lub Rada Rodziców przekazują sprawę do rozstrzygnięcia organowi prowadzącemu szkołę.

 

§ 4. Fundusze Rady Rodziców

 

  1. Rada gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły.
  2. Środki mogą pochodzić ze składek rodziców, darowizn od osób fizycznych i prawnych.
  3. Wysokość składki rodziców ustala się na początku roku szkolnego.
  4. Środki mogą być wydatkowane zgodnie z decyzją podjętą przez radę.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 września 2007 r.

 

                                                                           ……………………………………………

                                                                           /podpis przewodniczącej Rady Rodziców/

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 stycznia 2011 11:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Zyskowski
Ilość wyświetleń: 1604
12 stycznia 2011 11:46 (Leszek Zyskowski) - Dodanie dokumentu.